Sevgili; kelebeğin kanatları gibi kalbin pıtır pıtır edilmesini sağlayan, yüreği ağza getiren, bazen de durgun suda dalga yaratan, ismi duyulduğunda yüzde hafif ekmek gibi kızartan, uğruna şiirler yazılan, şarkılar söylenilen, kısaca o var olduğunda, başka birinin varlığından söz edilmeyendir.
Bazılarına göre, sevgi varsa sevgililer gününe ihtiyaç duyulmamakta ve sevgililer günü kapitalist bir dünyanın ürünü diye eleştirilmektedir.
Buna karşılık, bazılarına göre, "O" gün; sevginin taçlandırıldığı veya bir mızrak gibi çakılmasını sağlayıp, ilişkide farklılık yaratıldığı gündür...
Bazen, tarladan kesilen çiçeğin makbul sayıldığı, bazen de 24 ayar bir altının yetersiz bulunduğu...
Sonuçta, sevgililer gününe ilişkin bir arz ve talep dengesi oluşmakta...
Sonuçta, sevgililer gününe ilişkin bir arz ve talep dengesi oluşmakta...
Pazarlama teknikleri ile, semboller metalaştırılıp arza sunulmakta.
Bu araştırma sonucunda, erkekler, standart kırmızı giyen ve kırmızı arka planının önünde durmayan kadınları, kırmızı giymeyen veya kırmızı arka planın önünde duran kadınlara göre daha çekici görmüşlerdir.
Pazarlamada Sevgililer Günü
1.Ne alacağının kararı uzun sürmesinden "Erken Başlayan Kampanyaların" hazırlanması
2.Tüm pazarlama kanallarında "Ortak Dilin" kullanılması
3.Her gün rahatlıkla alınabilecek ürünlerin dışındaki ürünlerin sunulması
4.Geçmiş Satışların Analizi ve ilgi duyulan ürünlere özel kampanya yapılması
5.En özel müşteriye kişiselleştirilen hediye verilmesi
6.Yaratıcı içeriklerin müşteri profiline göre detaylandırılması
Müşteri Davranışları ve Harcaması
Suat Sayın şarkısında "Parayla Saadet Olmaz" veya Jenifer Lopez, "Aşk Birşeye Mal Olmaz" söylese de istatistikler, bu özel güne ilişkin harcamaların artığını göstermekle birlikte "Hayat Paylaşınca Güzelleştiğini" unutmamalı.
Forbes'un Amerika'ya ilişkin yayınladığı rapora göre, Sevgililer Gününe olan cazibe azalmaya başlasa da, 2019 yılı kişi başı harcamamım arttığı gözlemlenmektedir.
ABD, Ulusal Perakende Federasyonu’na
göre, sevgililer günü toplam harcamanın, 2018’de 19.6 milyar dolar iken, 2019 yılında % 6 artarak 20.7
milyar dolar olması beklenmektedir.
2009 yılında 14 Şubat'ta gerçekleşen romantik etkinliklere katılan Amerikalıların payı%63 iken, bu rakam 2019 yılında %51'e düşmüştür.
2009 yılında, kişi başı harcama 103$ iken, 2019 yılında bu rakam, 162 $ olması bekleniyor,
Ülkemizde ise, çiftin sevgililer gününü hotelde kutlaması yaklaşık Bin TL veya Meyhanede kutlayanlar için bu rakam yaklaşık 350TL'dir.
1. Elliot, J. Andrew ve Niesta, Daniella"Romantik Kırmızı" 2008
2. Carty, Mc Niall "Sevgililer Günü İlgisi Azalırken Harcamalar Artıyor"
3.Augustin, Sally; Kırmızı ve Sevgililer Günü
Sevgililer Günü ve Kırmızı Renk
Andrew Elliot ve Daniella Niesta, 2008 yılında, kırmızı rengin romantik durumlar karşısında erkekler ve kadınlar üzerinde yaptığı etkiyi araştırdılar.Bu araştırma sonucunda, erkekler, standart kırmızı giyen ve kırmızı arka planının önünde durmayan kadınları, kırmızı giymeyen veya kırmızı arka planın önünde duran kadınlara göre daha çekici görmüşlerdir.
Pazarlamada Sevgililer Günü
1.Ne alacağının kararı uzun sürmesinden "Erken Başlayan Kampanyaların" hazırlanması
2.Tüm pazarlama kanallarında "Ortak Dilin" kullanılması
3.Her gün rahatlıkla alınabilecek ürünlerin dışındaki ürünlerin sunulması
4.Geçmiş Satışların Analizi ve ilgi duyulan ürünlere özel kampanya yapılması
5.En özel müşteriye kişiselleştirilen hediye verilmesi
6.Yaratıcı içeriklerin müşteri profiline göre detaylandırılması
Müşteri Davranışları ve Harcaması
Suat Sayın şarkısında "Parayla Saadet Olmaz" veya Jenifer Lopez, "Aşk Birşeye Mal Olmaz" söylese de istatistikler, bu özel güne ilişkin harcamaların artığını göstermekle birlikte "Hayat Paylaşınca Güzelleştiğini" unutmamalı.
Amerikalıların Sevgililer Gününe Katılım ve Harcamaları |
Forbes'un Amerika'ya ilişkin yayınladığı rapora göre, Sevgililer Gününe olan cazibe azalmaya başlasa da, 2019 yılı kişi başı harcamamım arttığı gözlemlenmektedir.
2009 yılında 14 Şubat'ta gerçekleşen romantik etkinliklere katılan Amerikalıların payı%63 iken, bu rakam 2019 yılında %51'e düşmüştür.
Ülkemizde ise, çiftin sevgililer gününü hotelde kutlaması yaklaşık Bin TL veya Meyhanede kutlayanlar için bu rakam yaklaşık 350TL'dir.
1. Elliot, J. Andrew ve Niesta, Daniella"Romantik Kırmızı" 2008
2. Carty, Mc Niall "Sevgililer Günü İlgisi Azalırken Harcamalar Artıyor"
3.Augustin, Sally; Kırmızı ve Sevgililer Günü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder